9 Adım Kuralı



9 Adım ile İyi Kiracı Bulmanın Yöntemleri

Gönenç Emlak Şirketi gayrimenkul sektöründe paylaşımlara yeni yılda devam ederek 9 adım kuralı hakkında açıklama yaptı. Muğla Marmaris Emlak piyasasında düzgün, borcunu zamanında ödeyen, eve zarar vermeyen, ahlaki değerleri olan bir kiracı bulabilmek, bilhassa şehirlerde oldukça zor olmaktadır. Bu nedenle iyi bir kiracı bulabilmenin yöntemlerini sıralamaya başlayalım.

1.adım
Kiracı olmasını düşündüğünüz kişinin, Facebook, Twitter ve İnstagram gibi sosyal medya yönetimi hesabını alarak izlemeye alın. Bu hesaplardan adat hakkında birçok ipucunu yakalayabilir, gerek hayat görüşü, mesleği ve maddi gücü gibi özelliklerini anlayabilirsiniz. Buradaki ilk izlenim çok önemlidir.
İncelemeleriniz sonucu aklınıza yatmayan bir durum varsa, kiracı adayı adaylıktan çıkarmak en doğru yaklaşım olacaktır.

2.adım
Kiracı olmasını düşündüğünüz kişiye bazı sorular yöneltmeniz faydalı olacaktır. Örneğin; kişinin mesleğinin ne olduğu, çalıştığı iş yerindeki konumu, unvanı, aynı işte ne kadar süredir çalıştığı, çalıştığı yerin bulunduğu adres, aracı olup olmadığı gibi sorulardır. Bu sorulardan çıkarılacak sonuçlar önemlidir. Kişi eğer bir işte uzun süreden beri çalışıyorsa, uyumlu ve kurallara uyan biri olduğu sonucu çıkarılabilir.

3.adım
Kiracı olmasını istediğiniz kişinin T.C kimlik numarasını öğrenerek, bu numara ile Kredi Kampanyası yapan bankalarımızdan herhangi birine SMS atın. Şayet red cevabı geliyorsa kişi, kredi borcu içinde ya da geçmişte kredi sorunu yaşamış, kredi sicili kötü olan birisidir. Bu durumda dikkat etmeniz gerekir.

4.adım
Kiracı adayından Kredi Kayıt Bürosu maili isteyin. Çünkü herkesin bir kredi kartı veya kredisi olduğundan muhakkak ilgili büroda kredi kaydı mevcuttur. Bu büro kişiyle ilgili kredi performans skoru verir. Adayın performansı düzgünse endişeye gerek yok.

5.adım
Kiracı olmasını istediğiniz şahsın, medeni durumunu öğrenin. Evli mi yoksa bekar mı, eşi çalışıyor mu, çocuğu var mı, bekarsa veya nişanlı ise ne zaman evlenmeyi düşünüyor,
yakında evlenecekse yeni bir eve mi gibi sorular iyi kiracı olması bakımından ipucu verebilir.

6.adım
En az 1 kişiyi kefil göstermesini isteyin. Güvenilir kişilere herkes kolaylıkla kefil olur.

7.adım
Depozito istemeyi unutmayın. En azından 1 kira miktarı kadar depozito istemeniz gerekir.

8.adım
Emlak danışmanı aracılığı ile gelen adaylar için kendiniz de araştırma yapın.

9.adım
Kira kontratına haklarınızı koruyan cezai maddeleri ekleyin.

MARMARİS

Yorumlar

En çok İzlenilen yazılar

Ortak Kullanım Alanları

Mugla Marmaris Ciftlik Koyu

Marmariste Satilik Emlak Almak