Marmaris İş Yeri Ofis Kiralama
Gönenç Emlak Şirketi Muğla
Marmaris Emlak sektöründe iş yeri ofis kiralama konusunda dikkat edilmesi gerekli olan hususlar bulunduğunu açıkladı. Covid-19
nasıl olsa bitecek. Fakat iş yeri kiralama konusunda dikkat etmemiz gerekenler
gelecekte karşımıza çıkmaya devam edecek. Özellikle ofis kiralama işlemleri
diğer işlemlere örneğin konut kiralama işlemlerine benzemez. Uygulama biraz
daha karmaşık durumdadır. Zira işin içinde ticaret kanunu girmektedir. İş
yerinin sahibiyseniz şirketinize daha rahat bir biçimde ulaşım sağlanacak
mevkide yer tutmak istersiniz. Bu konuda bazı yükümlülükler bulunur. Bu nedenle
yapacağınız herhangi bir yanlış şirketinizi bağlar. Göz önünde aldığımızda
ofisi kiralarken elbette Ticaret Kanunu önemlidir. Ayrıca iş yapış tarzı önem
taşır.
Muğla çevresi emlak sektöründen Marmaris Haber
açıklamaları yapılmaktadır. Bu konu da faydalı olacağına inandığımız bilgileri
paylaşmaya istek yoğunluğu aldığımızdan devam ediyoruz. Gündeme alınan konu ve
sorular hakkında içerikleri paylaşacağız.
Nasıl Yapılır?
Muğla Marmaris
Emlak piyasasında bu işlem kolaydır. Ancak; Selimiye Emlak sektöründe
yerleşim yoğunluğu yapıların durumu sebebiyle bazı sıkıntılar taşır. Öncelikli
olarak ofis ya da binanın bulunduğu mevki yasal ve ruhsatlı bir bina olması
önemlidir. Belediye, itfaiye
kurumlarından gerekli belgeleri alırken çalışma ruhsatı verilirken bu
işlemlerde gereklidir. Şayet ruhsatı olmayan binada iş yeri tutarsanız çalışma
ruhsatı alamazsınız. Büroyu size kiralayan işletmenin yetkili olup olmadığını
çok dikkat etmeniz gerekir. Aracı işletmenin yetkili olması ofis kiralama
işinizi kolaylaştırır. Ofis kiralamak basit bir şey değildir. Tapu kayıtlarının
sorgulanması daha iyi olacaktır. Çünkü kömürlük, asma kat, çatı arası gibi
uzantılar tapu kayıtlarına uygun bir biçimde belirtilmiş olmalıdır. Eksiklik,
tutarsızlık var ise bu durumda bina yöneticisi ile görüşülmelidir. Çünkü belediyeden
kontrol yapıldığında eğer yanlışlık var ise bu durumda siz sorumlu olacağınızı
bilmeniz lazımdır. Ofis kiralama işleminde bunlara dikkat etmek gereklidir.
Dikkat Edilecekler
Mutlaka yönetim planına dikkat
etmeniz gerekir. Kiralayacağınız yerin işlerinize uygun olması izin ve
sınırlamalar için tapuya kayıtlı plana bakılması gerekir. Bun plan kat
mülkiyeti tesis edilmiş tüm binalarda mevcuttur. Bu durumda kesinlikle yönetim
planını kontrol etmeniz ofis kiralaması sırasında size avantaj sağlar. Kiralanacak
emlak ait kısımların varlığı kontrol yapılmalıdır. Belirtilen Ölçülerin
doğruluğuna bakılarak doğrulanmalıdır. Ayrıca kiralama işlemi yaparken önemli
hususlardan diğeri sürenin uzun olması kararlaştırılmışsa kiracının lehine
belirtilen süre tapuya şerh edilmelidir. Tüm hukuki süreçlerde yatırımınız için
güvenilir şerh olması sağlanacaktır. Eğer kefil var ise kefilliğin suresi de
önemlidir. Finansal güvence konusuna da dikkat edilmelidir. Bunlara En basit
anlamıyla eğer dikkat ederseniz herhangi sıkıntı yaşamadan istediğiniz gibi
kiralama işlemini sonuçlandırmak mümkün olur.
İrtibat: 0532 312 01 16
Yorumlar